Chery’nin Alt Markası Kaiyi, Rusya’daki Pazarda Tutunamadı!
Çinli otomotiv devi Chery’nin alt markası Kaiyi, Rusya otomobil pazarında istenilen başarıyı elde edemedi. Kaliningrad’daki “Avtotor” fabrikasında montajı yapılan Kaiyi modellerine rağmen marka, pazarda beklenen ilgiyi göremedi. Otomotiv sektörü kaynaklarına göre üretim ve satışların tamamen durdurulması gündemde. Kaiyi’nin ürün gamı, Rus tüketicileri için yeterince cazip bulunmadı ve marka, rakiplerine göre geri planda kaldı.
Kaiyi, ilgiyi artırmak amacıyla fiyatlarını önemli ölçüde düşürmüştü. Örneğin, Kaiyi X3 modelinin fiyatı 2 milyon 117 bin 650 rubleden 1 milyon 375 bin rubleye indirildi. Ancak bu indirim bile tüketici taleplerini değiştiremedi ve markaya istenilen ilgiyi sağlayamadı.
BAYİLER TEKER TEKER ÇEKİLİYOR
2025 yılı başında Rusya’nın en büyük otomobil bayilik zincirlerinden biri olan Rolf, Kaiyi ve BAIC markalarıyla olan tüm sözleşmelerini sonlandırdığını duyurmuştu. İlk çeyrekte Kaiyi 20, BAIC ise 15 showroom’unu kaybetti. Bu durum, markaların Rusya’daki pazar payını ciddi şekilde etkiledi. Kaiyi’nin satış kanallarındaki daralma, üretim durdurma kararını hızlandırdı.
Chery, Rusya’da büyük umutlarla başladığı girişiminde beklenen ilerlemeyi sağlayamadı. Bu durum, markanın erken bir geri çekilme kararı almasına neden oldu.
BAIC RUSYA’DAKİ VARLIĞINA DEVAM EDECEK
Diğer Çinli otomobil üreticisi BAIC ise Rusya pazarındaki varlığını sürdürme konusunda kararlı. Şirket, üretim kapasitesini korurken, dağıtım ve pazarlamaya yönelik yatırımlarını artırıyor. Kaliningrad’daki tesisinde dizel motorlu BAIC BJ60’ın montajına başlayan şirket, yıl sonuna kadar BAIC X75 hibrit modelinin de banttan çıkmasını planlıyor.
Kaiyi’nin Rusya’dan çekilmesi, Çinli markaların Rusya’daki varlığını doğrudan etkilemese de, tüketici alışkanlıklarını etkileyecek gibi görünüyor. Özellikle Rus sürücüler için kalite ve marka algısı, fiyat etiketinden daha belirleyici olmaya devam ediyor.