BYD, Macaristan’daki Elektrikli Araç Fabrikasının Açılışını Erteliyor
Çin merkezli otomotiv devi BYD, Szeged şehrinde 4 milyar euroluk yatırımla kurduğu yeni elektrikli araç fabrikasının açılışını 2026 yılına erteledi. İlk etapta düşük kapasiteyle çalışacak olan fabrikada yılda sadece birkaç on bin araç üretilecek.
Manisa Fabrikasındaki Üretim Planları Öne Çekiliyor
Öte yandan, Türkiye’de 1 milyar dolarlık yatırımla kurulan Manisa fabrikasında üretimi hızlandıran BYD, 2027 yılında 150 bin araçlık üretim hedefini aşmayı planlıyor. 2028’e gelindiğinde ise daha da yüksek üretim rakamlarına ulaşılması bekleniyor. Bu durum, Türkiye’nin otomotiv üretiminde stratejik bir rol oynamasını sağlayacak.
AB İçin Darbe, Türkiye İçin Fırsat
Avrupa Birliği’nin Çin menşeli araçlara getirdiği gümrük vergileri ve anti-sübvansiyon tarifelerine rağmen, Türkiye Gümrük Birliği anlaşmasıyla bu tarifelerden etkilenmiyor. Bu durum, Türkiye’deki üretimin Çinli firmalar için daha cazip hale gelmesini sağlıyor.
Türkiye, Küresel Otomotiv Pazarında Önemli Bir Yere Sahip
BYD’nin yanı sıra diğer Çinli otomobil üreticileri de Türkiye’yi yatırım rotasına alıyor. Ayrıca, dünyanın önde gelen otomotiv devleri de Türkiye’yi düşük maliyetli üretim üssü olarak değerlendiriyor. Bu durum, Türkiye’nin otomotiv sektöründeki rekabet gücünü artırıyor.
Hangi Modeller Üretilecek?
BYD’nin Macaristan fabrikasında hangi modellerin üretileceği netlik kazanmamış olsa da, Atto 3, Dolphin ve Seagull gibi kompakt EV modellerinin üretimi gündemde. Türkiye’deki fabrikada ise tam elektrikli SUV Seal U, Sealion 5, plug-in hibrit modeller Seal U DMi ve Seal 06 Dm-i modellerinin üretileceği belirtiliyor.